7 Aralık 2013 Cumartesi

suadiye

UPUZUN BİR GECENİN ARDINDAN
SUADİYE SAHİLYOLU
06.38
- güneş doğdu doğuyor...-

I.
uzun sürmüş bir gecenin sabahı
güneş hiç bu kadar parlak olmamıştı diye bağırmak istiyorsun
kendi göğüs kafesini senin göğüs kafesine o kadar hızla bastırmıştı ki...
bağıramıyorsun...göğüslerinin kafesleri acıyor...

II.
"hangi frekanstan yayın yapıyor senin radyon..." diyorsun
laf atıyorsun
kafanı memnuniyetle öne eğiyorsun...
attığın lafı tutuyor ve gülümsüyorum
laf yere düşmüyor...
son gücümü lafı tutmaya adıyorum...
bağıramıyorum ama lafı ellerimde tutuyorum...

III.
önce çanları duyacaklar diyorsun

IV.
semâvi olmayanlardanız...
buraya sadece ısı üretmek için geldik..
bir şeyi
- bir mesajı , sıcaklığı, bir yaylıyı, bir kediden bir kediye gönderilen bir kokuyu,
yapraklarını asla göremeyeceğimiz bir çiçeğin polenini,
hangi şarkıya ait olduğu bilinmeyen bir nakaratı -

bir şeyi iletmek için geldik...

V.
sahil yolu boyunca
kendini kendinden taşırmamak için
temkinli bir sûkunetle
bir kedinin yanında
yürüyorsun...


VI.
maddenin dördüncü halinden bahsediyorsun
genişşş konularr...öyle di mi...bizi aşan ama inatla çevrelerinde küçücük ellerimizi çırparak dolanmaktan hoşlandığımız konular...
kendimizden emin gibi gözükmeye bayıldığımız ama artlarındakilerle ödümüzü kopartan konular
ne kadar çiğnesek sakıza dönmeyen konular
esnemeyen...bizi aşan konular...

VII.
hiç karanlığı olmayan bir gezegendekilere gölgeyi nasıl anlatırsın diyorsun...
insan çürümeye neden ellerinden başlar diye soruyorsun
nerden biliyorsun diyorum, cevap vermiyorsun...
vereceğin en zekice cevaptan daha güzel susuyorsun...

"bunlar" diyorum "işte geriye bir tek bunlar kalacak bu geceden..."
kalması gereken ne varsa, ne kadarsa, o kadar az ve o kadar çok
ne daha az ne daha çok...
bunlar...

VIII
kediler dünyayı hareketten ibaret görüyor,
zamandan ve simgelerden arındırılmış halde
geçmişten ve gelecekten kurtarılmış halde
dönüşürken ve dönüşümünün ta kendisinden ibaretken...

IX.
uzaklaşan bir sırt...
uzaklaşan bir sırttan ibarettir bazen
bazense uzaklaşan bir sırt, uzaklaşan bir sırt dışında pek çok şey ifade eder.
kedi ve sırtın, yan yana uzaklaşıyorsunuz.
piano piano...yumuşak adımlarla...neredeyse adımın kendi bile duyamıyor sesini...
adım adım...
sessiz sessiz...
uzaklaşıyorsunuz...

-güneş doğdu.-






Hiç yorum yok: